Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Megane II] check injection problem
#1
Witam.
Mam następujący problem, w moim aucie Renault Megane II CC 1.6 . pojawił się komunikat check injection.
Przeszukałem forum znalazłem kilka tematów z tym błędem, ale w żadnym nie dopasowałem swoich objawów.

Objawy:
falowanie na niskich obrotach, następnie auto gaśnie. Jak już auto jedzie po każdym wbitym biegu słychac wyraźnie dodanie gazu i szarpniecie jakby auto wbiło bieg na wyższych obrotach. Auto jedzie do maksymalnie 3 tys obrotów więcej nie da się przekroczyć.
Po podłączeniu do kompa wyświetla błąd związany z przepustnicą.
Byłem u drugiego mechanika, który wskazał na uszkodzony potencjometr gazu.
Po odpięciu wtyczki od gazu i podłączeniu jej ponownie problem znikł na kilka dni i dziś pojawił się znów..
Czy ktoś z forum spotkał się z takim problemem?
Myślicie, że rzeczywiście będzie to przepustnica czy potencjometr gazu ?
Dlaczego auto po odłączeniu pedału gazu i ponownym podłączeniu kilka dni jeździło bez zarzutów a nawet bym powiedział, że z lepszą mocą ?

Z góry dzięki za pomoc
Odpowiedz
#2
witaj Wink
Odpowiedz
#3
Czesc
Odpowiedz
#4
(03-03-2016, 07:56 AM)cinek90 napisał(a): Witam.
Witamy.

Uzupełnij prefix posta, żebyśmy wiedzieli o jakim aucie rozmawiamy. Wink
Odpowiedz
#5
[Obrazek: 23w4jsz.jpg]
także tego...
Odpowiedz
#6
Panie kolego chętnie Ci doradzimy ale regulamin wyraźnie nakazuje przywitać się w odpowiednim temacie.
Mój: Mercedes SLK R170,  Żonowóz: Chevrolet Captiva

https://www.facebook.com/DIUK1

Wiatr we włosach, w oczach łzy a na budziku dychy trzy Smile
Odpowiedz
#7
Welcome
Norbert
Odpowiedz
#8
Wymieniłem przepustnice, auto przez kilka dni jezdzilo i znowu komunikat check injection.. Kolejnym krokiem była wymiana pedalu gazu, auto jeździło jeden dzień i znowu komunikat check injection, brak mi już pomyslow.. Tak jak pisałem wcześniej auto po wyswietleniu komunikatu przygasa, po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu auto energicznie przyspiesza, ale kręci tylko do 3 tys obrotow i odcina..
Auto mam benzyna / gaz i na każdym paliwie pojawia się ten błąd czy to benzyna czy lpg.
w aucie jakieś 2 miesiące temu wymieniłem skrzynie (padły łożyska) , sprzęgło oraz wysprzeglik.

Macie jakieś pomysły? Miał ktoś coś podobnego?
Odpowiedz
#9
Jak dla mnie to musisz poszukać dobrego elektryka - problem leży w elementach, które już wymieniłeś albo w ich połączeniu. Miałem podobna sytuację w modusie (1.1) gdzie odrobina rdzy powodowała zakłócenia (dodam tylko, że podobne objawy dawała wcześniej uszkodzona cewka zapłonowa (dokładnie to nawet nie sama cewka tylko jeden z przewodów).
Jak wcześniej pisałeś, że masz wrażenie o lepszych osiągach - miałem to samo. Występowała taka nietypowa reakcja na gaz (można powiedzieć sportowa - cewka nie dawała takich objawów). A chwilowa poprawa wynika z faktu, że błąd nie występuje cały czas - po wymianie któregoś z elementów było dobrze, bo błąd był wykasowywany.

[Obrazek: 045c450e43dc.jpg]
Norbert
Odpowiedz
#10
(03-19-2016, 10:21 AM)JG33 napisał(a): Jak dla mnie to musisz poszukać dobrego elektryka - problem leży w elementach, które już wymieniłeś albo w ich połączeniu. Miałem podobna sytuację w modusie (1.1) gdzie odrobina rdzy powodowała zakłócenia (dodam tylko, że podobne objawy dawała wcześniej uszkodzona cewka zapłonowa (dokładnie to nawet nie sama cewka tylko jeden z przewodów).
Jak wcześniej pisałeś, że masz wrażenie o lepszych osiągach - miałem to samo. Występowała taka nietypowa reakcja na gaz (można powiedzieć sportowa - cewka nie dawała takich objawów). A chwilowa poprawa wynika z faktu, że błąd nie występuje cały czas - po wymianie któregoś z elementów było dobrze, bo błąd był wykasowywany.

[Obrazek: 045c450e43dc.jpg]


Mi się zdarzyło, że uszkodzona była pompa paliwa . Walnąłem o kamień bagiem bo auto niskie. JAk był pełen zbiornik benzyny to śmigało. jak mniej benzyny pompa łapała powietrze i auto szarpało. im więcej gazu tym było gorzej. może to to?
trzeba by wyjąć pompe paliwa i ją zobaczyć.
Przez to że wpadało powietrze do ukłądu paliwa pompa dostawała zwarcia bez obciążenia i upaliła styk w płycie z bezpiecznikami i wtyczkami z przodu obok akumulatora. Nie wiem jak się to fachowo nazywa.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości