Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Golf MKIII] Regulacja dachu w golf III cabrio
#1
Witam wszystkich serdecznie.
Teoretycznie jestem tu nowy a to jest mój pierwszy post, szukałem na forum ale niestety nie znalazłem nic konkretnego.

Kupiłem Golfa cabrio z roku 95 z przebiegiem 140tys km.
Dach jest manualnie składany i mniejwiecej na środku długosci dachu z obydwu stron odstaje od stelaża.
Czy istnieje jakaś możliwość regulacji tego daomowym sposobem, żeby przylegał jak trzeba i żeby nie świstało w środku?
Dodam, że dach jest oryginalny i w idealnym stanie, nie wiem czy się wyciągnał czy coś się przestawiło.
Odpowiedz
#2
Może linki? Jak nie idzie ich już naciągnąć to trzeba kupić - koszt to 15-30€.


Poprzednie bezdachowce:
Arrow Peugeot 205 CTI - ten przeciekał Arrow MB SLK R170 - w tym było zimą zimno Arrow MB SL R-230 - w tym byłem lanserem Arrow VW Golf IV - a tego nie wiem po co kupiłem Arrow Barchetta - męski lans w damskim aucie
Odpowiedz
#3
Wiesz jest to moj pierwszy samochod bez dachuSmile
jest tam jakas linka, po odbezpieczeniu dachu ja widać, czy to ta? Jest jeszcze troche gwintu wolnego, bo już tam zaglądałem, ale wolałem zapytać.
Odpowiedz
#4
pawulon napisał(a):samochod bez dachuSmile

małe OT, ze składanym a nie bez....
Moje bezdaszniki:
-Audi 80 Cabrio '94 -> 115 KM
-Audi TT Roadster '02 -> 190 KM
-Mazda MX5 NA Turbo '90 -> 245 KM
-Porsche Boxster '02 -> 220 KM
-Mazda Miata Mazdaspeed '04 -> ??? KM
Odpowiedz
#5
heh no dobra niech bedzie Happywide
Odpowiedz
#6
Chodzi o stelaż czy o poszycie? Może jakies foto?
Naprawa dachów cabrio
<a class="postlink" href="http://www.cabrio-serwis.blogspot.com/">Cabrio Serwis Wrocław
Odpowiedz
#7
chodzi mi o poszycie dachu, material odstaje. Fotke zrobie jutro jak cos to ulatwi.
Odpowiedz
#8
Ja bym obstawiał linki naciągające poszycie dachu. Można je regulować, znajdują się pod podsufitką, najprędzej w miejscu łączenia dachu z karoserią z tyłu auta. Chyba, że są zerwane.
Odpowiedz
#9
i to jest ciekawe bo ja tam zobaczyłem tylko jedną linke i ona idzie przodem dachu nie na tyl do karosy.
Powinny byc 2 linki?
Ma może ktoś jakiś schemat, jak to jest tam zrobione?

Znalazlem na aukcji allegro golfa i w nim widac tak samo jak u mnie.
Podam linka, nie robie tu reklamy ani nie mam z tym autem nic wspolnego to jest tylko pogladowe (widac na pierwszym foto).
klik
Odpowiedz
#10
Wiem że odgrzewam starego kotleta, ale temat ten pojawia się dość wysoko w wynikach wyszukiwania google, jeśli szuka się informacji o naciąganiu linek dachu, a niestety wprowadza w błąd.

Przerabiałem w weekend temat u siebie. VW wpadł na genialny pomysł, że linki od dachu nie trzeba regulować. W Golfie 3 cabrio jest ona zapinana na haczyk do stelażu dachu, mniej więcej na wysokości klamek zamykających dach, po czym jest prowadzona w poszycie. Linka wychodzi z tyłu dachu zaraz przy krawędzi tylnej szyby, gdzie jest połączona ze sprężyną podobną do tej stosowanej w popularnych fotelach turystycznych (osłania to czarna rurka termokurczliwa). I tyle. Nie ma żadnej regulacji. Jeśli dach odstaje od stelaża, to są w zasadzie tylko trzy możliwości:
1) linka się wypięła - trzeba po prostu ją na nowo zahaczyć.

2) linka się zaklinowała - w tylnej części dachu , powyżej wspomnianej sprężyny, na elemencie stelażu służącym za prowadnicę tylnej szyby, są małe plastykowe prowadnice do linki. Zdarza się, że linka z nich wyskakuje i klinuje się w stelażu. Wtedy sprężyna nie ma możliwości naciągnięcia linki. Wystarczy odblokować linkę i wsadzić ją na miejsce.

3) linka zerwała się - można ją zastąpić linką rowerową, stosowaną przy hamulcach, czy przerzutkach. Wystarczy przyciąć linkę do odpowiedniego rozmiaru i zaklepać na niej oczka, które często stosowane jest do mocowania przewodów od masy do karoserii auta. Przy czym dobrze by było, gdyby było to oczko mosiężne (jest masywniejsze). Oczka takie są dostępne w castoramie w cenie ok 30 zł za 30 szt. W przedniej części dachu oczko możemy przyczepić do stelaża przy pomocy blachowkręta i wykorzystać do tego fabryczny otwór. Jeśli dobrze dobierzesz blachowkręt, nie uszkodzi on ani szyby, ani uszczelki.

4) linka rozciągnęła się - Trzeba ją skrócić. Najlepiej wtedy obciąć kawałek linki od strony tyłu auta (tj. przy sprężynie) i zaklepać na niej oczko, o którym mowa wyżej.

5) pękł któryś z elementów mocujących linkę - niestety haczyki mocujące linkę do stelaża w przedniej części stelaża bardzo ładnie rdzewieją i po prostu mogą pęknąć. Postępować wtedy należy - jak w przypadku zerwania linki, tyle, że oczywiście wykorzystujemy oryginalną linkę.

Wszystkie ww. operacje można spokojnie wykonać bez zdejmowania poszycia dachu.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości